Page 1 - ReklamacniRad.indd
P. 1
zaplacení Zboží, účtenky nebo záručního listu či jiným prokazatelným způsobem,
(c) doložit doklad o odborné montáži, je-li Kupující osobou nezpůsobilou provádět
odbornou montáž, tzn., není autoservisem nebo osobou s oprávněním k provádění
autoopravárenské činnosti, a je-li Zboží k odborné montáži určeno a bylo
namontováno,
(d) předat Společnosti funkční kontakt na svou osobu nebo na osobu, která Kupujícího
zastupuje (telefonní spojení nebo e-mail), Společnost je oprávněna použít tento kontakt
za účelem komunikace s Kupujícím o průběhu a vyřízení reklamace,
(e) u Zboží, které je označeno výrobním číslem, uvést toto číslo do reklamačního
protokolu,
3.9. V případě, že Kupní smlouva, záruční list či obal Zboží určují rozdílné délky záruční doby,
platí doba z nich nejdelší.
REKLAMAČNÍ ŘÁD SPOLEČNOSTI 4. NÁROK NA UPLATNĚNÍ ZÁRUKY
4.1 Kupující má právo uplatnit své právo vyplývající ze záruky za jakost jen na Zboží, které má
1. VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ vady a bylo vyfakturováno Společností Kupujícímu.
1.1 Tento reklamační řád („Reklamační řád") se vztahuje na uzavírání veškerých kupních 4.2 Nemá-li Zboží vlastnosti stanovené v článku 3.1 tohoto Reklamačního řádu, má Kupující
smluv na spotřební Zboží mezi společností AUTOS Czech Republic, s.r.o., IČ: právo, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, na bezplatné odstranění
494 51 006, se sídlem Tovární 884, 686 03 Staré Město, zapsané v obchodním rejstříku vady; pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, může Kupující požadovat i
vedeném Krajským soudem v Brně, odd. C, vložka 12766 („Společnost"), realizovaných v dodání nového Zboží bez vad, ale pokud se vada týká pouze součásti Zboží, může Kupující
kterékoli prodejně Společnosti („prodejní síť AUTOS Czech Republic"), a koncovým požadovat jen výměnu součásti, není-li to možné, může odstoupit od Kupní smlouvy.
zákazníkem - spotřebitelem („Kupující"), a je nedílnou součástí každé kupní smlouvy 4.3 Právo na dodání nového Zboží, nebo výměnu součásti má Kupující i v případě odstranitelné
uzavřené mezi Společností a Kupujícím na nové Zboží („Kupní smlouva"), pokud se strany vady, pokud nemůže Zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro
výslovně nedohodly na odchylné úpravě. Pro vyloučení pochybností platí, že za Kupní větší počet vad. V takovém případě má Kupující i právo od Kupní smlouvy odstoupit a
smlouvu se považuje také smlouva uzavřená mezi Společností a Kupujícím pomocí Kupujícímu bude za těchto okolností vyplacena původní Kupní cena v hotovosti v místě
prostředků komunikace na dálku, zejména prostřednictvím internetového obchodu reklamace.
Společnosti. 4.4 Neodstoupí-li Kupující od Kupní smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového Zboží
1.2 Reklamační řád se řídí právní úpravou obsaženou v Občanském zákoníku a v zákoně č. bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu Zboží, může požadovat přiměřenou slevu.
634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu Společnost nemůže dodat nové
1.3 Tento Reklamační řád se přiměřeně použije také v případě, kdy Kupující není spotřebitelem ve Zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo Zboží opravit, jakož i v případě, že Společnost
smyslu § 419 Občanského zákoníku, není-li v Kupní smlouvě, Reklamačním řádu nebo mezi nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy Kupujícímu působilo
stranami dohodnuto jinak. značné obtíže.
2. POJMY 5. PRŮBĚH REKLAMACE
2.1. V tomto Reklamačním řádu mají níže uvedené pojmy psané s velkým počátečním písmenem, 5.1 Reklamaci je nezbytně nutné uplatnit bez zbytečného prodlení, jakmile se vada na Zboží
není-li výslovně stanoveno jinak, následující význam: vyskytla, a to v průběhu záruční doby dle článku 3.3 tohoto Reklamačního řádu výše.
(a) „Ceny" znamenají aktuální ceny Zboží ke dni uzavření Kupní smlouvy, které jsou 5.2 Společnost je povinna o reklamaci rozhodnout (rozhodnutím se rozumí způsob řešení reklamace)
zveřejněny na adrese www.autos.cz a rovněž k dostání na všech prodejních místech ihned, bez zbytečného odkladu, ve složitějších případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se
Společnosti. Společnost si vyhrazuje právo na změny Cen. Spotřebitel je o ceně Zboží nezapočítává doba přiměřená, podle druhu Zboží potřebná k odbornému posouzení vady.
před uzavřením Kupní smlouvy vždy řádně informován; 5.3 Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění
(b) „Kupní cena" znamená cenu platnou v okamžiku učinění Objednávky, kterou je reklamace, pokud se Společnost nedohodne na delší lhůtě. V této lhůtě Společnost též
Kupující povinen zaplatit Společnosti za dodané Zboží. Kupní cena nezahrnuje vyrozumí Kupujícího o způsobu vyřízení reklamace. V případě, že Kupujícím není spotřebitel,
dopravné. Dopravné je splatné spolu s Kupní cenou; neuplatní se lhůty uvedené v článcích 5.2 a 5.3 tohoto Reklamačního řádu, ale Společnost se
(c) „Kupní smlouva" znamená kupní smlouvu dle článku 1.1 tohoto Reklamačního řádu zavazuje reklamaci řešit v co nejkratší možné lhůtě po nezbytně nutnou dobu s ohledem na
uzavřenou dle Obchodních podmínek v souladu s ustanoveními § 2079 a násl. odborné posouzení Zboží dodavateli nebo výrobci.
Občanského zákoníku; 5.4 Kupující uplatňuje reklamaci nejlépe v prodejně prodejní sítě AUTOS Czech Republic, kde
(d) „Kupující" má význam dle článku 1.1 tohoto Reklamačního řádu; byla uzavřena Kupní smlouva, a není-li to možné například proto, že taková prodejna již byla
(e) „Obchodní podmínky" znamená dokument Společnosti – Všeobecné obchodní zrušena nebo je přechodně uzavřena, nebo je to pro Kupujícího dopravně nevýhodné, pak je
podmínky, který je nedílnou součástí každé Kupní smlouvy a Kupující byl s jeho možné reklamaci uplatnit v jiné prodejně prodejní AUTOS Czech Republic, v níž je přijetí
obsahem seznámen; reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb,
(f) „Objednávka" znamená návrh k uzavření Kupní smlouvy učiněný Kupujícím případně i v sídle Společnosti.
Společnosti, který Společnosti došel ve smyslu § 1731 Občanského zákoníku; 5.5 Osoba vyřizující reklamace, tj. pověřený pracovník Společnosti (reklamační technik
(g) „Občanský zákoník" znamená zákon č 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném pobočky nebo centrály, vedoucí pobočky), je povinna Kupujícímu potvrdit v písemné formě,
znění; kdy Kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace
(h) „Společnost" má význam dle článku 1.1 tohoto Reklamačního řádu; Kupující požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení
(i) „Zboží" znamená výrobky, které jsou uvedeny v internetovém nebo kamenném o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí
obchodu Společnosti ke dni uzavření Kupní smlouvy a jsou předmětem Kupní smlouvy, reklamace („Reklamační protokol“). Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k
případně jsou předmětem Kupní smlouvy na základě odsouhlasené Objednávky, i provedení opravy.
když nejsou uvedeny v internetovém nebo kamenném obchodu. 5.6 Společnost může reklamaci posoudit:
3. ZÁRUČNÍ DOBA (a) přímo na své pobočce,
3.1 Společnost odpovídá Kupujícímu za to, že Zboží prodávané v prodejní síti AUTOS Czech (b) na reklamačním oddělení Společnosti,
Republic při převzetí Kupujícím nemá vady, tedy je v souladu s Kupní smlouvou a má (c) předáním dodavateli nebo výrobci na posouzení,
jakost a užitné vlastnosti Společností, výrobcem nebo dodavatelem Společnosti popisované, (d) předáním záručnímu servisu na posouzení, případně opravit.
nebo na základě jimi prováděné reklamy či údaji uvedenými na obalu Zboží či v jeho 5.7 Společnost zamítne reklamaci:
návodě očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že (a) má-li reklamované Zboží vadu, za kterou Společnost podle zákona nebo Kupní
odpovídá požadavkům právních předpisů, je k tomu v odpovídajícím množství, míře nebo smlouvy neodpovídá,
hmotnosti a odpovídá účelu, který prodejní síť AUTOS Czech Republic pro použití Zboží (b) v případě, že reklamace nebyla uplatněna v záruční době,
uvádí nebo pro který se Zboží obvykle používá. (c) v případě, že je reklamováno Zboží dle článku 3.7 tohoto Reklamačního řádu,
3.2 V případě, že Zboží vykazuje při předání zjevné vady nebo je-li Zboží předáno v porušeném (d) nebyla-li reklamace řádně uplatněna,
transportním obalu, je Kupující oprávněn Zboží nepřevzít a bez zbytečného odkladu tuto (e) Zboží bylo zcela nebo zčásti spotřebováno.
skutečnost oznámit Společnosti. 5.8 U Zboží prodávaného za nižší cenu se záruka nevztahuje na vady, pro které byla nižší
3.3 Na Zboží a ostatní produkty nabízené a prodávané Společností je zpravidla poskytována Kupní cena ujednána, u použitých věcí na vady odpovídající míře používání nebo
záruka ve lhůtě uvedené záruční doby poskytnuté výrobcem či dodavatelem Zboží opotřebení, kterou Zboží mělo při převzetí Kupujícím.
Společnosti. Záruka může být poskytnuta i na jednotlivou součást věci. Záruka počíná 6. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
běžet okamžikem převzetí Zboží. Není-li na faktuře či záručním listu zboží uvedeno 6.1 Znění tohoto Reklamačního řádu může Společnost kdykoli měnit či doplňovat. Tímto
jinak, je záruka na nové zboží standardně 12 měsíců, na zboží repasované či ustanovením však nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé z Kupních smluv uzavřených
opravené 6 měsíců. před účinností nového Reklamačního řádu.
3.4 Do záruční doby se nezapočítává doba od uplatnění oprávněné reklamace do jejího vyřízení. 6.2 Tento Reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dne 01. 01. 2020.
3.5 Kupující je povinen před podpisem faktury anebo dodacího listu Zboží řádně prohlédnout,
zda nemá kvantitativní a/nebo kvalitativní vady.
3.6 Rozhodl-li se Kupující Zboží nepřevzít v souladu s článkem 3.2 tohoto Reklamačního řádu Ve Starém Městě dne 31.12.2019
či nebylo Zboží dodáno, je povinen toto oznámit neprodleně (popřípadě ve lhůtě stanovené
Obchodními podmínkami) Společnosti.
3.7 Záruka se vztahuje pouze na vady, které se vyskytnou u Zboží v záruční době poskytované Petr Fusek
Společností. Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení věci, ke kterému došlo jejím jednatel společnosti
obvyklým užíváním. Záruka se rovněž nevztahuje na poškození věcí způsobené chybnou
montáží, používáním jiným způsobem a k jiným účelům, než k jakému je určena. Stejně tak
se záruka nevztahuje na Zboží prodávané Společností, jejichž způsob a správné použití
vyžaduje odbornou péči, údržbu, správné uskladnění aj., když bude zjištěno, že tyto
podmínky byly Kupujícím porušeny díky zanedbání odborné péče, špatné údržbě nebo
nesprávnému použití a uskladnění mohou mít značný vliv na správné použití zakoupeného
Zboží.
3.8 Vyžaduje-li to povaha a vlastnost zakoupeného Zboží, je povinnost reklamujícího předložit
doklad o odborné montáži, např. z certifikovaného autoservisu. V určitých případech u
specifických elektronických dílů bude Společnost vyžadovat k reklamaci doložit výpis z
diagnostiky, případně fotodokumentaci, a to vždy s ohledem na povahu reklamace. Pro
řádné posouzení vady a vyřízení reklamace u reklamovaného Zboží je Kupující při
reklamaci povinen:
(a) doložit vadné Zboží,
(b) prokázat, kdy Zboží zakoupil u Společnosti, například předložením dokladu o