Page 1 - ReklamacniRad.indd
P. 1

zaplacení Zboží, účtenky nebo záručního listu či jiným prokazatelným způsobem,
                                                                  (c)   doložit  doklad  o  odborné  montáži,  je-li  Kupující  osobou  nezpůsobilou  provádět
                                                                     odbornou  montáž,  tzn.,  není  autoservisem  nebo  osobou  s  oprávněním  k  provádění
                                                                     autoopravárenské  činnosti,  a  je-li  Zboží  k  odborné  montáži  určeno  a  bylo

                                                                     namontováno,

                                                                  (d)   předat Společnosti funkční kontakt na svou osobu nebo na osobu, která Kupujícího

                                                                     zastupuje (telefonní spojení nebo e-mail), Společnost je oprávněna použít tento kontakt

                                                                     za účelem komunikace s Kupujícím o průběhu a vyřízení reklamace,
                                                                  (e)   u  Zboží,  které  je  označeno  výrobním  číslem,  uvést  toto  číslo  do  reklamačního
                                                                     protokolu,
                                                              3.9.   V případě, že Kupní smlouva, záruční list či obal Zboží určují rozdílné délky záruční doby,
                                                                  platí doba z nich nejdelší.
            REKLAMAČNÍ ŘÁD SPOLEČNOSTI                        4.   NÁROK NA UPLATNĚNÍ ZÁRUKY
                                                              4.1   Kupující má právo uplatnit své právo vyplývající ze záruky za jakost jen na Zboží, které má
     1.   VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ                                    vady a bylo vyfakturováno Společností Kupujícímu.
     1.1   Tento  reklamační  řád  („Reklamační  řád")  se  vztahuje  na  uzavírání  veškerých  kupních   4.2   Nemá-li Zboží vlastnosti stanovené v článku 3.1 tohoto Reklamačního řádu, má Kupující
         smluv na spotřební Zboží mezi společností AUTOS Czech Republic, s.r.o., IČ:   právo,  zejména  lze-li  vadu  odstranit  bez  zbytečného  odkladu,  na  bezplatné  odstranění
         494  51  006,  se  sídlem  Tovární 884, 686 03 Staré  Město,  zapsané  v  obchodním  rejstříku   vady;  pokud  to  není  vzhledem  k  povaze  vady  nepřiměřené,  může  Kupující  požadovat  i
         vedeném Krajským soudem v Brně, odd. C, vložka 12766 („Společnost"), realizovaných v   dodání nového Zboží bez vad, ale pokud se vada týká pouze součásti Zboží, může Kupující
         kterékoli  prodejně  Společnosti  („prodejní  síť  AUTOS  Czech  Republic"),  a  koncovým   požadovat jen výměnu součásti, není-li to možné, může odstoupit od Kupní smlouvy.
         zákazníkem  -  spotřebitelem  („Kupující"),  a  je  nedílnou  součástí  každé  kupní  smlouvy   4.3   Právo na dodání nového Zboží, nebo výměnu součásti má Kupující i v případě odstranitelné
         uzavřené mezi Společností a Kupujícím na nové Zboží („Kupní smlouva"), pokud se strany   vady,  pokud nemůže Zboží řádně  užívat pro  opakovaný výskyt vady  po opravě nebo  pro
         výslovně  nedohodly  na  odchylné  úpravě.  Pro  vyloučení  pochybností  platí,  že  za  Kupní   větší  počet  vad.  V  takovém  případě  má  Kupující  i  právo  od  Kupní  smlouvy  odstoupit  a
         smlouvu  se  považuje  také  smlouva  uzavřená  mezi  Společností  a  Kupujícím  pomocí   Kupujícímu  bude  za  těchto  okolností  vyplacena  původní  Kupní  cena  v  hotovosti  v  místě
         prostředků  komunikace  na  dálku,  zejména  prostřednictvím  internetového  obchodu   reklamace.
         Společnosti.                                         4.4   Neodstoupí-li Kupující od Kupní smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového Zboží
     1.2   Reklamační řád se řídí právní úpravou obsaženou v Občanském zákoníku a v zákoně č.   bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu Zboží, může požadovat přiměřenou slevu.
         634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.   Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu Společnost nemůže dodat nové
     1.3   Tento Reklamační řád se přiměřeně použije také v případě, kdy Kupující není spotřebitelem ve   Zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo Zboží opravit, jakož i v případě, že Společnost
         smyslu § 419 Občanského zákoníku, není-li v Kupní smlouvě, Reklamačním řádu nebo mezi   nezjedná  nápravu  v  přiměřené  době  nebo  že  by  zjednání  nápravy  Kupujícímu  působilo
         stranami dohodnuto jinak.                                značné obtíže.
     2.   POJMY                                               5.   PRŮBĚH REKLAMACE
     2.1.   V tomto Reklamačním řádu mají níže uvedené pojmy psané s velkým počátečním písmenem,   5.1   Reklamaci je nezbytně nutné uplatnit bez zbytečného prodlení, jakmile se vada na Zboží
         není-li výslovně stanoveno jinak, následující význam:    vyskytla, a to v průběhu záruční doby dle článku 3.3 tohoto Reklamačního řádu výše.
         (a)   „Ceny"  znamenají  aktuální  ceny  Zboží  ke  dni  uzavření  Kupní  smlouvy,  které  jsou   5.2   Společnost je povinna o reklamaci rozhodnout (rozhodnutím se rozumí způsob řešení reklamace)
            zveřejněny na adrese www.autos.cz a rovněž k dostání na všech prodejních místech   ihned, bez zbytečného odkladu, ve složitějších případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se
            Společnosti. Společnost si vyhrazuje právo na změny Cen. Spotřebitel je o ceně Zboží   nezapočítává doba přiměřená, podle druhu Zboží potřebná k odbornému posouzení vady.
            před uzavřením Kupní smlouvy vždy řádně informován;   5.3   Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění
         (b)   „Kupní  cena"  znamená  cenu  platnou  v  okamžiku  učinění  Objednávky,  kterou  je   reklamace,  pokud  se  Společnost  nedohodne  na  delší  lhůtě.  V  této  lhůtě  Společnost  též
            Kupující  povinen  zaplatit  Společnosti  za  dodané  Zboží.  Kupní  cena  nezahrnuje   vyrozumí Kupujícího o způsobu vyřízení reklamace. V případě, že Kupujícím není spotřebitel,
            dopravné. Dopravné je splatné spolu s Kupní cenou;    neuplatní se lhůty uvedené v článcích 5.2 a 5.3 tohoto Reklamačního řádu, ale Společnost se
         (c)   „Kupní  smlouva"  znamená  kupní  smlouvu  dle  článku  1.1  tohoto  Reklamačního  řádu   zavazuje reklamaci řešit v co nejkratší možné lhůtě po nezbytně nutnou dobu s ohledem na
            uzavřenou  dle  Obchodních  podmínek  v souladu  s ustanoveními  §  2079  a  násl.   odborné posouzení Zboží dodavateli nebo výrobci.
            Občanského zákoníku;                              5.4   Kupující uplatňuje reklamaci nejlépe v prodejně prodejní sítě AUTOS Czech Republic, kde
         (d)   „Kupující" má význam dle článku 1.1 tohoto Reklamačního řádu;   byla uzavřena Kupní smlouva, a není-li to možné například proto, že taková prodejna již byla
         (e)   „Obchodní  podmínky"  znamená  dokument  Společnosti  –  Všeobecné  obchodní   zrušena nebo je přechodně uzavřena, nebo je to pro Kupujícího dopravně nevýhodné, pak je
            podmínky,  který  je  nedílnou  součástí  každé  Kupní  smlouvy  a  Kupující  byl  s  jeho   možné  reklamaci  uplatnit  v  jiné  prodejně  prodejní  AUTOS  Czech  Republic,  v  níž  je  přijetí
            obsahem seznámen;                                     reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb,
         (f)   „Objednávka"  znamená  návrh  k uzavření  Kupní  smlouvy  učiněný  Kupujícím   případně i v sídle Společnosti.
            Společnosti, který Společnosti došel ve smyslu § 1731 Občanského zákoníku;   5.5   Osoba  vyřizující  reklamace,  tj.  pověřený  pracovník  Společnosti  (reklamační  technik
         (g)   „Občanský  zákoník"  znamená  zákon  č  89/2012  Sb.,  občanský  zákoník,  v  platném   pobočky nebo centrály, vedoucí pobočky), je povinna Kupujícímu potvrdit v písemné formě,
            znění;                                                kdy  Kupující  právo uplatnil,  co  je  obsahem  reklamace  a  jaký  způsob  vyřízení  reklamace
         (h)   „Společnost" má význam dle článku 1.1 tohoto Reklamačního řádu;   Kupující požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení
         (i)   „Zboží"  znamená  výrobky,  které  jsou  uvedeny  v internetovém  nebo  kamenném   o  provedení  opravy  a  době  jejího  trvání,  případně  písemné  odůvodnění  zamítnutí
            obchodu Společnosti ke dni uzavření Kupní smlouvy a jsou předmětem Kupní smlouvy,   reklamace („Reklamační protokol“). Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k
            případně  jsou  předmětem  Kupní  smlouvy  na  základě  odsouhlasené  Objednávky,  i   provedení opravy.
            když nejsou uvedeny v internetovém nebo kamenném obchodu.   5.6   Společnost může reklamaci posoudit:
     3.   ZÁRUČNÍ DOBA                                            (a)   přímo na své pobočce,
     3.1   Společnost odpovídá Kupujícímu za to, že Zboží prodávané v prodejní síti AUTOS Czech   (b)   na reklamačním oddělení Společnosti,
         Republic  při  převzetí  Kupujícím  nemá  vady,  tedy  je  v  souladu  s  Kupní  smlouvou  a  má   (c)   předáním dodavateli nebo výrobci na posouzení,
         jakost a užitné vlastnosti Společností, výrobcem nebo dodavatelem Společnosti popisované,   (d)   předáním záručnímu servisu na posouzení, případně opravit.
         nebo  na  základě  jimi  prováděné  reklamy  či  údaji  uvedenými  na  obalu  Zboží  či  v  jeho   5.7   Společnost zamítne reklamaci:
         návodě očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že   (a)   má-li  reklamované  Zboží  vadu,  za  kterou  Společnost  podle  zákona  nebo  Kupní
         odpovídá požadavkům právních  předpisů,  je k  tomu  v odpovídajícím  množství,  míře nebo   smlouvy neodpovídá,
         hmotnosti a  odpovídá  účelu,  který  prodejní síť  AUTOS  Czech  Republic pro použití Zboží   (b)   v případě, že reklamace nebyla uplatněna v záruční době,
         uvádí nebo pro který se Zboží obvykle používá.           (c)   v případě, že je reklamováno Zboží dle článku 3.7 tohoto Reklamačního řádu,
     3.2   V případě, že Zboží vykazuje při předání zjevné vady nebo je-li Zboží předáno v porušeném   (d)   nebyla-li reklamace řádně uplatněna,
         transportním obalu, je Kupující oprávněn Zboží nepřevzít a bez zbytečného odkladu tuto   (e)   Zboží bylo zcela nebo zčásti spotřebováno.
         skutečnost oznámit Společnosti.                      5.8   U  Zboží  prodávaného  za  nižší  cenu  se  záruka  nevztahuje  na  vady,  pro  které  byla  nižší
     3.3   Na Zboží a ostatní produkty nabízené a prodávané Společností je zpravidla poskytována   Kupní  cena  ujednána,  u  použitých  věcí  na  vady  odpovídající  míře  používání  nebo
         záruka  ve  lhůtě  uvedené  záruční  doby  poskytnuté  výrobcem  či  dodavatelem  Zboží   opotřebení, kterou Zboží mělo při převzetí Kupujícím.
         Společnosti.  Záruka  může  být  poskytnuta  i  na  jednotlivou  součást  věci.  Záruka  počíná   6.   ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
         běžet  okamžikem  převzetí  Zboží.  Není-li  na  faktuře  či  záručním  listu  zboží  uvedeno   6.1   Znění  tohoto  Reklamačního  řádu  může  Společnost  kdykoli  měnit  či  doplňovat.  Tímto
         jinak,  je  záruka  na  nové  zboží  standardně  12  měsíců,  na  zboží  repasované  či   ustanovením však nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé z Kupních smluv uzavřených
         opravené 6 měsíců.                                       před účinností nového Reklamačního řádu.
     3.4   Do záruční doby se nezapočítává doba od uplatnění oprávněné reklamace do jejího vyřízení.   6.2   Tento Reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dne 01. 01. 2020.
     3.5   Kupující je povinen před podpisem faktury anebo dodacího listu Zboží řádně prohlédnout,
         zda nemá kvantitativní a/nebo kvalitativní vady.
     3.6   Rozhodl-li se Kupující Zboží nepřevzít v souladu s článkem 3.2 tohoto Reklamačního řádu   Ve Starém Městě dne 31.12.2019
         či nebylo Zboží dodáno, je povinen toto oznámit neprodleně (popřípadě ve lhůtě stanovené
         Obchodními podmínkami) Společnosti.
     3.7   Záruka se vztahuje pouze na vady, které se vyskytnou u Zboží v záruční době poskytované   Petr Fusek
         Společností.  Záruka  se  nevztahuje  na  běžné  opotřebení  věci,  ke  kterému  došlo  jejím   jednatel společnosti
         obvyklým užíváním. Záruka se rovněž nevztahuje na poškození věcí způsobené chybnou
         montáží, používáním jiným způsobem a k jiným účelům, než k jakému je určena. Stejně tak
         se záruka nevztahuje na Zboží prodávané Společností, jejichž způsob a správné použití
         vyžaduje  odbornou  péči,  údržbu,  správné  uskladnění  aj.,  když  bude  zjištěno,  že  tyto
         podmínky  byly  Kupujícím  porušeny  díky  zanedbání  odborné  péče,  špatné  údržbě  nebo
         nesprávnému použití a uskladnění mohou mít značný vliv na správné použití zakoupeného
         Zboží.
     3.8   Vyžaduje-li to povaha a vlastnost zakoupeného Zboží, je povinnost reklamujícího předložit
         doklad  o  odborné  montáži,  např.  z certifikovaného  autoservisu.  V  určitých  případech  u
         specifických  elektronických  dílů  bude  Společnost  vyžadovat  k  reklamaci  doložit  výpis  z
         diagnostiky,  případně  fotodokumentaci,  a  to  vždy  s  ohledem  na  povahu  reklamace.  Pro
         řádné  posouzení  vady  a  vyřízení  reklamace  u  reklamovaného  Zboží  je  Kupující  při
         reklamaci povinen:
         (a)   doložit vadné Zboží,
         (b)   prokázat,  kdy  Zboží  zakoupil  u  Společnosti,  například  předložením  dokladu  o
   1