Page 9 - informator srpen_rijen 24.indd
P. 9
BATERIE BANNER PRO SYSTÉMY START-STOP
Systém start-stop byl vyvinut za účelem snížení emisí CO2 a spotřeby paliva. Pro fungování tohoto
systému jsou vedle systému správy energie baterie a snímače baterie bezpodmínečně nutné speciální
baterie určené pro vozidla se systémem start-stop.
V závislosti na potřebě energie a požadované odolnosti proti otřesům a cyklickému namáhání jsou zde
zásadně využívány dvě různé technologie baterií:
B a t e r i e A G
Baterie AGM = Absorbent Glass Mat: kyselina je nasáknutá a tím vázaná
ve skelném rounu.
ve skelném
Running Bull AGM: startovací baterie a baterie pro napájení palubní
Running
sítě pro vozidla se systémem start-stop s nejvyšší potřebou energie
sítě pr
a s rekuperací brzdné energie, stále častěji se používá také jako
a s
pa
palubní baterie v elektromobilech pro vozidla střední a vyšší
třídy až po luxusní vozy až 360 000 nastartování motoru
Running Bull BackUp: záložní (BackUp) baterie pro vozidla se
systémem start-stop resp. elektromobily s nejvyšší potřebou
energie a s rekuperací brzdné energie.
T T T T
Technologie AGM se používá především u systémů start-stop
s maximální potřebou energie a rekuperací brzdné energie.
Především u vozidel střední a vyšší třídy, ale také u vozidel luxusní třídy, je baterie Running Bull AGM
optimálním řešením. Pod pojmem AGM (Absorbent Glass Mat) se rozumí rekombinační baterie.
Baterie EF
Baterie EFB = Enhanced Flooded Battery: startovací baterie s tekutým
elektrolytem, odolná proti cyklickému namáhání.
elektrolyte
Running
Running Bull EFB: startovací baterie a baterie pro napájení palubní
sítě vozidel s vysokou potřebou energie, vybavených jednoduššími
sítě vo
systémy start-stop, resp. stále využívanější rovněž jako záložní
systé
bat
baterie v elektromobilech pro malé vozy až po vyšší střední třídu
až 270 000 nastartování motoru
a
Technologie EFB se používá především u jednodušších
T
systémů start-stop a obecně ve vozidlech s vysokou potřebou
energie. Především u malých vozidel až po vozidla vyšší střední
třídy je baterie Running Bull EFB optimálním řešením.
Pokud bylo vozidlo poprvé registrováno po roce 2008, byla
baterie již v minulosti vyměněna. Pomocí online vyhledávače
baterií Banner zjistěte, zda bylo vozidlo původně vybaveno baterií OE* se start-stop technologií AGM
nebo EFB. V praxi se často stává, že je jako náhrada omylem namontována konvenční mokrá baterie.
Přechod z baterie EFB na ještě výkonnější a proti cyklickému namáhání ještě odolnější baterii Running
Bull AGM je za určitých okolností možný v případě skříní H5/L2 (60 Ah), H6/L3 (70 Ah) a H7/L4 (80 Ah).
Při upgradu technologie ve vozidle se systémem start-stop se systémem řízení energie baterie (BEM)
musí být nová baterie bezpodmínečně v tomto systému zaučena! K tomu se ideálně hodí přístroj
Banner Battery Service Tool (BBST).
Neinstalujte v žádném případě konvenční startovací baterii do vozidla s technologií start-stop, které
bylo sériově vybaveno baterií typu AGM nebo EFB. Obzvlášť tehdy, když jste vypnuli krátkodobě nebo
trvale automatiku start-stop, protože cyklické namáhání elektrickými nebo elektronickými přídavnými
spotřebiči je velmi vysoké a vede v průběhu několika měsíců k poruše konvenční baterie!
Samotný trvalý provoz v částečně nabitém stavu (SOC-State Of Charge při cca 70 %) je záruka, že dojde
k předčasné poruše konvenční baterie.
AUTORIZOVANÝ DEALER SPOLEČNOSTI